Duchy Z Lotu 401
Click Here >> https://tlniurl.com/2tlfET
Jest to jedna z największych nadprzyrodzonych tajemnic w historii USA. W grudniu 1972 roku samolot Eastern Airlines rozbił się na Florydzie, zabijając ponad 100 osób. Wkrótce potem duchy z lotu 401 zaczęły nawiedzać ziemię i inne samoloty.
W zupełnie nowym programie Shock Doc, po raz pierwszy w historii i w 50. rocznicę katastrofy, badacz zjawisk paranormalnych Steve Shippy i medium Cindy Kaza będą próbowali nawiązać kontakt z duchami lotu 401 i dowiedzieć się przerażającej prawdy o tym, co naprawdę wydarzyło się tej pamiętnej nocy.
Jest to jedna z największych nadprzyrodzonych tajemnic w historii Stanów Zjednoczonych. 29 grudnia 1972 roku samolot Eastern Airlines Flight 401 rozbił się w Everglades na Florydzie, zabijając ponad 100 dusz. Wkrótce potem duchy z lotu 401 zaczęły nawiedzać ziemię i inne samoloty. Po raz pierwszy, w 50. rocznicę katastrofy, badacz zjawisk paranormalnych Steve Shippy i medium Cindy Kaza spróbują nawiązać kontakt z duchami lotu 401 i poznać przerażającą prawdę o tym, co naprawdę wydarzyło się tamtej pamiętnej nocy.
Pod koniec 1972 roku samolot L-1011 należący do amerykańskich linii Eastern Airlines, wskutek niedopatrzenia członków załogi rozbija się na florydzkich bagnach Everglades. Ginie większość pasażerów i członków załogi, jednakże tragiczne wydarzenie staje się początkiem niezwykłych wydarzeń, do których dochodzi na innych samolotach tej samej linii. Pojawiają się tam bowiem zjawy pilota i inżyniera feralnego samolotu, którzy byli współodpowiedzialni za śmierć blisko setki ludzi.
Pewnego razu Faye Merrywaether, stewardessa, zauważyła odbicie twarzy Repo w samolotowym piecyku. Miało to miejsce podczas lotu do Mexico City i stało się jedną z najczęściej cytowanych historii związanych z legendą lotu 401. Stewardessa wpatrując się w jeden z samolotowych piecyków, ujrzała w nim odbicie twarzy Repo, który najwyraźniej się jej przyglądał. Przerażona pobiegła pod kogoś z członków załogi i ku zdziwieniu kolejnego świadka, okazało się, że twarz Repo nadal tam widnieje. Ostatecznie postanowiono posłać po inżyniera, który w odbiciu rozpoznał twarz kolegi. Wszyscy usłyszeć mieli następnie ostrzeżenie o wybuchu pożaru. Następnie Repo znikł a już dzień później doszło do niespodziewanego zapłonu jednego z silników.
Skąd mogły jednak wyrosnąć historie o niezwykłości lotu 401 Być może jednym z faktów, który przyczynił się do powstania współczesnej legendy było to, że wydarzenie z 1972 roku było pierwszym w historii USA przypadkiem katastrofy tego typu samolotów, które pociągnęły za sobą jedną z największych ofiar w dotychczasowych dziejach lotnictwa. Nie były to jedyne niezwykłe okoliczności towarzyszące katastrofie lotu 401. Kolejną z nich była heroiczna akcja Roberta Marquisa, który widząc kulę ognia nad bagnistym pustkowiem jako pierwszy dotarł na miejsce i mimo obrażeń, których doznał wskutek pożaru, udzielił pomocy ofiarom. Kolejną z historii, która mogła narodzić się wskutek legendarnej katastrofy były duchy pilotów, które przestrzegały przed podobnymi wydarzeniami w przyszłości.
Problemem pozostaje zatem to, czy historia o zjawach z lotu 401 może być poczytana za kolejny potencjalny dowód w kwestii istnienia życia po śmierci czy też są tworem powstałym na bazie mechanizmów psychicznych człowieka a być może nawet pewnych aspektów marketingowych.
Pierwsza kwestia jest bezpośrednio związana z przyczyną katastrofy, którą okazał się być błąd pilota. Kiedy maszyna zaczęła podchodzić do lądowania, nie zaświeciła się kontrolka wskazująca wysunięcie przedniego podwozia. Gdy kontrola lotów zleciła wzniesienie się maszyny, załoga L-1011 rozpoczęła poszukiwanie źródeł usterki, nie zwracając uwagi na monitorowanie parametrów lotu. Wskutek zamieszania nie zorientowano się, że samolot znalazł się tuż nad ziemią. Potem było już jednak za późno. Późniejsze dobre duchy przemierzające przestrzenie samolotów Eastern Airlines mogły być zatem próbą pośmiertnej nobilitacji tych, na których spoczęła wina za śmierć ludzi, którzy na ręce załogi złożyli odpowiedzialność za swe życie.
Z racjonalnego punktu widzenia pojawienie się dobrych duchów na pokładzie innych samolotów mogło być, zarówno dla pasażerów, jak i członków załogi, paranormalną formą pigułki uspokajającej i upewniającej, że siły nadnaturalne czuwające nad lotem nie pozwolą na powtórkę dramatycznych wydarzeń z Everglades. Być może sprawa lotniczych duchów zawierała w sobie także wątek marketingowy, który nadawał dodatkowy rozgłos liniom lotniczym i zachęcał ciekawych bądź co bądź ludzi do korzystania z jej usług. Ostatecznie sprawa rozbija się o rzetelność wypowiedzi rozmówców Fullera, choć nie należy generalizować sytuacji uznając, że wszyscy ze świadków dali się porwać niezwykłej atmosferze, jaka wytworzyła się na pokładzie samolotu, którzy zawierał w sobie element tragedii setki ludzkich istnień. Być może była to również forma masowej iluzji.
Niezależnie od wyrażanego poglądu na kwestie przetrwania po śmierci w zmienionej formie, ważna w przypadku lotu 401 wydaje się być liczba spotkań ze zjawami pilotów. Repo i Loft, jak mówi wiele powszechnych wierzeń dotyczących duchów, musieli odpokutować swą winę. Wydaje się to jednak być raczej przejawem wiary w powszechną sprawiedliwość prawa przyczyny i skutku, aniżeli potwierdzoną w jakikolwiek sposób możliwość.
Oficjalna wersja Eastern Airlines dotycząca wydarzeń mówi, że cała sprawa była jedynie plotką i że żadnych duchów nikt nigdy nie widział. Mimo to, dziennika lotów maszyny o numerze 318 nigdy nie upubliczniono. Po drugiej stronie barykady stał Fuller i jego bestsellerowa książka, która wskazywała, że coś jednak zaszło. Według relacji, obserwacje miały ustać wraz z usunięciem z nawiedzanej maszyny wszystkich części pochodzących z rozbitego samolotu.
Otóż piloci pochłonięci naprawą jakiejś lampki na pokładzie nie zauważyli, że autopilot się wyłączył i samolot zaczął obniżać lot, po czym rozbił się w bagnie. Nie było pożaru a wiele części nadawało się do użytku, więc zamontowano je w innych samolotach. Po jakimś czasie w tych samolotach pojawiły się duchy. 59ce067264
https://pt.gemprism.com/group/prismatic-gems-group/discussion/7431bb6e-6327-480a-a0c9-d91bc98cafcf